ANBI PG Bergentheim

KVK: 76335895

ANBI rapport

Doelstelling/visie.

De Protestantse Kerk verwoordt in de eerste hoofdstukken van de Kerkorde wat zij gelooft en belijdt. Dit vormt de basis van haar kerkstructuur, haar organisatie, haar kerkrecht, haar ledenadministratie, haar arbeidsvoorwaarden en haar financiën.
1 - De Protestantse Kerk in Nederland is overeenkomstig haar belijden gestalte van de ene heilige apostolische en katholieke of algemene christelijke Kerk die zich, delend in de aan Israël geschonken verwachting, uitstrekt naar de komst van het Koninkrijk van God.
2 - Levend uit Gods genade in Jezus Christus vervult de kerk de opdracht van haar Heer om het Woord te horen en te verkondigen.
3 - Betrokken in Gods toewending tot de wereld, belijdt de kerk in gehoorzaamheid aan de Heilige Schrift als enige bron en norm van de kerkelijke verkondiging en dienst, de drie-enige God, Vader, Zoon en Heilige Geest.
De Protestantse Gemeente Bergentheim streeft er naar mensen deelgenoot te maken van Gods liefde en trouw. Zij wil iets uitstralen van Gods Koninkrijk en zijn bedoelingen en mensen betrekken bij het werken in Zijn wijngaard en onze samenleving.

Beleidsplan.

De ANBI gegevens en het beleidsplan van de Protestantse kerk van Nederland kunt u vinden onder: https://protestantsekerk.nl/anbi-pkn/

Op de website www.pgbergentheim.nl vindt u het beleidsplan 2018-2023 van onze gemeente.

Beloningsbeleid.

De beloning van de predikant van onze gemeente is geregeld in de ‘Generale regeling rechtspositie predikanten’. De beloning van de overige medewerkers in loondienst, zoals kerkelijk werkers, kosters/beheerders, is geregeld in de ‘ Arbeidsvoorwaardenregeling Protestantse kerk in Nederland’.
De hierop betrekking hebbende regelingen vindt u via deze link:
Generale Regelingen Protestantse Kerk in Nederland

Leden van kerkenraden, colleges en commissies ontvangen geen vergoeding voor hun werkzaamheden. Alleen werkelijk gemaakte onkosten kunnen worden vergoed.

vr 29 mrt 2024 om 19.30 uur

za 30 mrt 2024 om 19.30 uur

zo 31 mrt 2024 om 09.30 uur

Directe link naar de:

Predikanten:
Vacant.
Ondersteuning in het pastoraat en tevens consulent:
ds. Wim den Braber, Vriezenveen

wdb@pgbergentheim.nl

Scriba:
scriba@pgbergentheim.nl

Ledenadministratie:
ledenadministratie@pgbergentheim.nl

Websitebeheer en ook om informatie voor op de website mail naar:
webteam@pgbergentheim.nl

Jeugdouderlingen:
Aline Stam
Inez Spijker
jeugd@pgbergentheim.nl
Download de App van PG Bergentheim in de Playstore voor android toestellen of App store voor apple toestellen.

voor meer informatie over de app, mail naar:
app@pgbergentheim.nl

Het bankrekeningnummer voor:
"collectes voor de kerk"
NL40 RABO 0384 9579 00

Het bankrekeningnummer voor:
"collectes voor de diaconie"
NL83 RABO 0324 9603 95

Classispredikant Overijssel-Flevoland
Als PGBergentheim horen we tot de classis Overijssel/Flevoland. Onze classispredikant is Klaas van der Kamp. Hier volgt een linkje naar zijn website met veel wetenswaardigheden over wat er in de classis gebeurt aan mooie initiatieven.
www.klaasvanderkamp.nl
Oosterkerk: